V dnešní době se běžně setkáváme s tím, že u dětí je diagnostikováno ADHD/porucha pozornosti s hyperaktivitou/ a ADD/porucha pozornosti/.
Společenské systémy na to nahlíží v mnoha případech jako na velký problém, a chovají se k dětem, jako by byly vážně nemocné. Leckdy i velmi malým dětem jsou podávány různé léky, především antidepresiva a tlumící prostředky. Co vlastně v dětech chceme utlumit?
- To, že jsou odvážnější, než jsme byli my?
- To, že jsou inteligentnější?
- To, že mají svůj vlastní názor, a umí ho všem říct?
- To, že nedokáží nehybně stát ve frontě, jako ovce?
- To, že jsou duchovnější a mají větší empatii?
Jsou to děti indigové.
Nejsou nemocní, jsou jen odlišní. Proto potřebujeme i odlišný způsob rodičovství a vzdělání. Tyto děti se rodí na tento svět s velmi důležitým úkolem. Mají změnit všechny nevyhovující a nefunkční systémy. Jejich mozkové systémy jsou připravené na „bojovou akci“. Jsou schopny snést vysoký stupeň stresu a nasazení. Jestliže nejsou dostatečně zaměstnáni a jejich mozková aktivita není využita, hledají a vytváří si podněty sami.
Tyto děti, místo tlumících léků potřebují kreativní vedení a respekt k organizačním dovednostem. Indigové děti si svým srdcem a rozumem vytváří svoje vlastní pravidla.
Z hlediska toho, že přišly zachraňovat náš svět, tak rozhodně je moc nezajímá úklid jejich pokojíčku.
Naším úkolem je jim pomoci, aby nebyly zbytečně léčeny a neprocházely psychickými traumaty, které častokrát dnes prožívají.
Znaky chování indigových dětí
- Vycítí intuitivně neupřímnost a lhaní
- Nesnáší povýšené jednání
- Nemají rády manipulaci
- Často se uzavírají sami do sebe
- Bez velkého přemýšlení řeknou, co si myslí
- Těžko se potrestají
- Uznávají autority, jedině pokud skutečnou autoritou jsou
- Mají bojovnou povahu a nevzdávají se
- Mají velmi vysokou citlivost, a to především na dvě oblasti: pravda a čestnost /mají uvnitř sebe takový „duchovní detektor“- na lež a intriky reagují velmi agresivně, a poté se stáhnou do své vnitřní izolace/.
Tyto děti mají nové a neobvyklé chování a vlastnosti, které nutí okolní svět, aby změnil k nim postoje a jednání. Rodiče i výchovní pracovníci s tím mívají velký problém.
Pokud je toto nové chování ignorováno, vytváří u dětí nerovnováhu a frustraci.
Podívejme se na ADHD jinýma očima:
A /Attention/ POZORNOST
D /Dialed into a/ NALADĚNÁ NA
H /Higner/ VYŠŠÍ
D /Dimension/ DIMENZI
Dobrá zpráva je, že již vznikají školky a školy, kde na tyto děti pohlížejí jinýma očima. Mnoho alternativních vzdělávacích institucí jak u nás, tak i v cizině mají speciálně vyškolené učitele a vychovatele, kteří podporují tyto děti v jejich přirozeném vývoji a nepotlačují osobnost člověka.
Našim úkolem je podporovat jejich schopnosti a duchovní nadání a zajistit, co možná nejkvalitnější růst a vývoj.
„Indigové děti jsou přirozené děti v nepřirozeném světě“.
Pro svoji vysokou citlivost mají tyto děti problémy i s imunitním systémem v těle. Reagují značně na jedy v jídle, vodě, vzduchu, čistících prostředcích, umělé osvětlení a léky.
Prožívají intenzivněji problémy v rodině a ve vztazích.
V mé poradně jsem se dnes a denně setkávala s takovými dětmi. Jsou inteligentní, milí, po získání vzájemné důvěry se s nimi perfektně pracuje, a tím i mnoho zdravotních problémů odchází s vyřeší se. Ač jsem založena hodně pragmaticky a prakticky, dnes vím, že těmto dětem pomáhají jiné způsoby uzdravení. Jsou to jak „kvalitní“ psychoterapeutické techniky, vizualizační techniky, muzikoterapie, barevné terapie, aromaterapie, zooterapie aj.
Tyto děti potřebují posilovat přiměřenou a zdravou míru sebevědomí, potřebují svobodně, ale logicky vytyčovat směr, potřebují úctu a toleranci, potřebují správnou míru seberealizace. Nezájem, rozmazlování a tolerance všeho naopak vede ke zmatečnému postoji dítěte.
Přesto mohu potvrdit, že většina těchto dětí jsou skvělé. Leckdy mají myšlenku, kterou si od nich beru i do svého života.
„Pomáhejme dětem a mějme je rádi“!